poniedziałek, 12 stycznia 2009

22.10.2008 / Czołg naprzód


The Krasnals: Obiekt 4 "Czołg naprzód! / zdjęcie kadru z "Underground" E. Kusturicy". 2008. Fotografia

Obsesja czołgów.
Okropności wojny oraz naiwna dziecięca zabawa… to znakomite inspiracje…. Przypominamy sobie rysowanie w szkole czołgów, karabinów itp. po zeszytach w szkole, zabawy w wojnę, komputerową grę w czołgi. Obiekt 2 maluje gwiazdę śmierci / atak klonów z mnożącymi się rysunkami czołgów.


The Krasnals: Obiekt 2 "Gwiazda Śmierci / atak klonów". 2008. Olej na płótnie. 65 x 85 cm





Oryginalne rysunki czołgowców wykonane przez Obiekt 5, z dwóch artbooków:





„raz, dwa, trzy, cztery…” Obiekt 3 robi pompki na jednej ręce, wstaje …….
- Obiekt 3 – co ty robisz?
- a to takie ćwiczenia, kupiłem sobie fajną książkę:
„Nagi Wojownik” – trening siły metodami rosyjskich komandosów.
Technika ta zakłada efektywne ćwiczenie powtarzane również jako przerywnik kilka razy dziennie – 2, 3 serie w ciągu dnia, np. pomiędzy innymi czynnościami.
Cel – wygenerowanie jak największej mocy ciała.
Wprowadzamy ćwiczenia do praktyki całego kolektywu.


Obiekt 3 "Walka czołgów ". 2008. Olej na płótnie. 50 x 70 cm

Obiekt 2 – maluje podróżującą dłoń ‘victory’ w pociągu. Okno wolności, różowy świat LSD, majaczą w nim niedopowiedziane wizje: czołgu, medytującego… Każdy z nas widział w tym co innego.

The Krasnals: Obiekt 2 "Fantazyjne wyobrażenie czołgu z różowego żelu transformującego w medytującą esencję". 2008. Akryl na płótnie. 70 x 90 cm

Człomlet

Obiekt 4:
„Chroń mnie przed tym czego pragnę” (Zizek „Lacan” s. 53)
„To czego pragnę, już zostało mi narzucone przez patriarchalny porządek, który mówi mi, czego mam pożądać.”
„Relacja seksualna, aby mogła funkcjonować, musi zostać przedstawiona za pomocą fantazji..” (Zizek „Lacan” s.65)
„Czerwoni włączają rewolucję październikową – dla Hollywoodu najbardziej traumatyczne wydarzenie w historii – w hollywoodzkie uniwersum, przedstawiając rewolucję jako metaforyczne tło dla aktu seksualnego między dwoma głównymi postaciami filmu.” (Zizek „Lacan” S.66)
„Ową lamellą, tym organem, którego własnością nie jest istnienie, a jednak jest on organem – mogę wam podać więcej szczegółów co do jego zoologicznego miejsca – jest libido.
To libido jako czysty instynkt życia [instinct de vie], czyli innymi słowy, nieśmiertelne życie, życie którego nie sposób się pozbyć, które nie potrzebuje organu, uproszczone i niezniszczalne. Właśnie to zostaje odjęte istocie żywej z powodu tego, że jest ona poddana płciowemu cyklowi reprodukcji.” (Zizek „Lacan” S.77)

Lamella – człomlet – organ ucieleśniający libido.


The Krasnals: Obiekt 1 "Człomlet". 2008. Olej na płótnie. 116 x 160 cm

Podczas niektórych rewolucji człomlet przybiera formę czołgu.

Lufy czołgów zagarniają role symboli fallicznych. Narzędzie walki transformuje w męskiej fantazji do symbolu łączącego męską siłę z libido. Cała siła i potencja kumulowane są w symbolicznym fallusie.


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Człomlet". 2008. Gąbka poliuteranowa. 35 x 32 x 125 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Człomlet gąbczasty ". 2008. Gąbka poliuretanowa, płótno. 60 x 90 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Człomlety gąbczaste". 2008. Instalacja: gąbka poliuretanowa, płótno, folia


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Rytuał inicjacji 1". 2008. Spray, gąbka, płótno. 60 x 90 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Rytuał inicjacji 2". 2008. Spray, gąbka, płótno. 60 x 90 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Rytuał inicjacji 3 ". 2008. Spray, gąbka, płótno. 60 x 90 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Ślad". 2008. Spray, płótno. 60 x 90 cm


The Krasnals: Obiekt 1, 2, 3, 4 "Ślad - negatyw". 2008. Wydruk cyfrowy. 120 x 180 cm

Na płótnach Obiektu 1 krwisty róż zastępuje szarość, Whielki Fallus zamiast lufy prowadzi wolność na barykady. Siła seksualności i libido spotęgowane potęgą masy ludzkiej eksplodują w obrazie „Mielonka”: 46 % mięso wieprzowe, tłuszcz wieprzowy, mięso oddzielone mechanicznie z kurcząt, woda, mięso wołowe, skórki wieprzowe; skrobia ziemniaczana, koncentrat białka sojowego, sól, aromaty naturalne, przyprawy. Symboliczna ‘walka na chuje’… fantazja walki zachodzi w masowej orgii, mięso i libidalne organy ścierają się w swoich przeciwieństwach.


The Krasnals: Obiekt 1 "Mielonka / 1". 2008. Olej na płótnie. 50 x 73 cm

Marks – jedno z praw materializmu dialektycznego:‘prawo stałego ścierania się przeciwieństw – polegające na tym, że różne jakości materialne są ze sobą w stanie ciągłego antagonizmu. Ścierają się one nieprzerwanie, generując ciąg drobnych przemian, które w końcu prowadzą do nowej jakości, zgodnie z pierwszym prawem.’ (Wikipedia)
Na fantazmatycznym poziomie rewolucji prawo stałego ścierania się przeciwieństw sprawdza się przykładowo.


Lufa, fallus, ogień energii erotycznej potrafią mieć o wiele subtelniejszy, niemal romantyczny wymiar, choć o nie mniejszej intensywności doznań....... Dla Obiektu 4 taniec przy lufie jest esencją kobiecej fantazji na temat erotyki i seksualności. To są jej przemyślenia:

Kobieta wygrywa w grze fantazji i pozorów
Tak naprawdę kobieta najpełniej podnieca się samą sobą, rozpływając się we własnym pięknie, seksualności, wielki stabilny fallus poprzez podziw utwierdza ją w przekonaniu o własnej doskonałości. Pod hasłem doskonałość kobiety, kryją się: niesamowitość, nieuchwytność z powodu lekceważenia logiki, płynność, piękno, miękkość, wijąca się niematerialność. Kobieta czuje się doskonale, kiedy przeczuwa, że fallus nie jest w stanie ogarnąć myślami jej istoty, gdy jego frustracja z tego powodu miesza się z podziwem. Czyżby kobieta wiedziała, że wymyka się jego jednoznacznej ocenie? W tej sytuacji czuje się na tyle wolna, że wówczas sama, z własnej ochoty poddaje się jego niewolnictwu. Coś w stylu: - weź mnie, chcę być twoją niewolnicą. Świetnie! Zawładnąłeś mną całą, ale i tak pozostaje coś czego nie potrafisz rozgryźć, moja lamella, która rzuca ci się na twarz, tańczysz jak ci zagra. Hmmm… kiedy wszystko inne jest zniewolone, widzę siłę własnego, czystego libido – i w tej grze wygrywam. Facet nie jest w stanie zachować wizerunku kobiety butelki – przedmiotu, co chwilę traci on swoją materialność.


The Krasnals: Obiekt 4 "Kult lufy / Underground". 2008. Olej na płótnie. 70 x 100 cm

(Zizek „Lacan” 134):
„Czymże jest pozór z perspektywy Lacanowskiej? (…) Pozorem jest dla Lacana sama fantazja: nie chodzi o maskę kryjącą znajdujące się pod nią Realne, ale raczej o fantazję dotyczącą tego, co kryje się pod tą maską. A zatem podstawowa męska fantazja na temat kobiet nie dotyczy ich pozornego, uwodzicielskiego powabu, ale jest ideą, że te oszałamiające pozory kryją jakąś niezgłębioną tajemnicę. (…) Na tym również polega według Lacana funkcja kobiecej maskarady: kobieta nosi maskę, abyśmy zwrócili się do niej niczym Zeuksis przed obrazem Parrasjosa: OK., zdejmij tę maskę i pokaż, kim naprawdę jesteś! (…) To nie przypadek, że tego rodzaju podwójnych maskarad dokonują zawsze kobiety: mężczyzna może co najwyżej udawać kobietę; tylko kobieta jest w stanie udawać mężczyznę udającego kobietę, ponieważ tylko kobieta potrafi udawać, że jest tym, kim jest – udawać, że jest kobietą”


The Krasnals: Obiekt 4 "Kult lufy / zdjęcie kadru z "Underground" E. Kusturicy". 2008. Fotografia

Dziewczyny, chłopaki, żaby i butelki piwa
(Zizek „Lacan” S.72)
„Dziewczyna spaceruje brzegiem strumienia, dostrzega żabę, kładzie ją delikatnie na kolana, całuje i oczywiście brzydka żaba zmienia się w pięknego młodzieńca. To jednak nie koniec: młodzieniec rzuca dziewczynie wygłodniałe spojrzenie, przyciąga ją do siebie, całuje, a ona zamienia się w butelkę piwa, którą mężczyzna triumfalnie ściska w ręku. Dla kobiety kluczowe jest to, że jej miłość i uczucie (sygnalizowane pocałunkiem) zmieniają żabę w przystojnego mężczyznę, pełną falliczną obecność; mężczyźnie chodzi o zredukowanie kobiety do obiektu częściowego, tzn. do przyczyny jego pragnienia. To właśnie ze względu na ową asymetrię nie istnieje związek seksualny: mamy albo kobietę, albo mężczyznę z butelką piwa. Nie jesteśmy w stanie uzyskać naturalnej pary składającej się z pięknej kobiety i mężczyzny: fantazmatyczną przeciwwagą dla tej idealnej pary byłaby figura żaby obejmującej butelkę piwa.”

Ponosi nas fantazja, temat seksualności rozpiera halę produkcyjną. W nocy nikt nie śpi, ze śpiworów jak pociski wyskakują prezerwatywy, podczas stosunków fantazje symbolicznej żaby i butelki piwa pulsują. Każdy skupia się na własnych wyobrażeniach.

Obiekt 4: jestem w burdelu w przyciemnionym pokoju, starszy pan mi rozkazuje: „ - suko! Na czworaka!” po czym ustawia się za mną, ściska mi pośladki z całej siły wbijając swe paluchy w mą tkankę tłuszczową aż do bólu, rozwiera na zewnątrz wywracając niemalże mój odbyt na lewą stronę; potem z impetem wbija się we mnie, kilka mocnych silnych, przyspieszonych ruchów i koniec! A najbardziej kręci mnie myśl, że zaraz nadejdzie kolejny, po nim kolejny i kolejny…
Obiekt 3: łąka… słoneczko… kocyk… krówka… Zawsze miałem słabość do zwierzątek. Uwielbiam krówki z dużymi, obwisłymi wymionami! Wkładam łeb między wielkie piersi …bwrrrrrrr… O kurwa! To jest raj na ziemi! Nie mogę wytrzymać, biorę ją od tyłu i kończę.

Obiekt 2: romantyczny wieczór…świece…nastrojowa muzyka… czerwone płatki róż na prześcieradle… On jest taki delikatny, przyciska mnie lekko do ściany i głaszcze moją szyje. Potem kładzie mnie na łóżku…
Obiekt 1:
jestem w rzeźni, wszędzie roznosi się słodki zapach krwi. Głaszczę świnię…Tępym narzędziem przecinam tętnicę, rzucam mięsem na posadzkę!

Obiekt 2 w międzyczasie namalował obrazy z pewnej sceny erotycznej z „Underground”:
Tak... podniecenie bohaterów seksualnych intensywnie eskaluje, kiedy gubią się oni w swoich fantazjach, kiedy wizje mieszają się z rzeczywistością, kiedy kłamstwo gra z prawdą tworząc zgrany, dynamicznie rozbrzmiewający duet!


The Krasnals: Obiekt 4 "- Marko, jak ty pięknie kłamiesz / zdjęcie kadru z "Underground" E. Kusturicy". 2008. Fotografia
The Krasnals: Obiekt 3. "Nie mogę grać czegoś, w co nie wierzę / Underground". 2008. Olej na płótnie. 70 x 100 cm

1 komentarz:

  1. Powiedziałbym, że to już było.
    Tak, wiemy o paranoi na temat fallusa, pewnie że lufa się z tym kojarzy. Właśnie, wiemy, i inni wiedzą, a i tak świat ulega jego wpływom. Codziennie widzimy to dookoła siebie, nie mówiąc o tym co pokazują media.
    Więc temat jest cały czas otwarty i aktualny, dobrze że znów go eksponujecie!
    Podoba mi się ten człomlet :)

    OdpowiedzUsuń