niedziela, 11 stycznia 2009

23.10.2008 / Monstrum, Obcy

Fantazje ucieleśniamy dziś w portretach rewolucjonistów.

(Zizek „Lacan” s. 89):
„Realne jako monstrualna Rzecz ukryta za zasłoną pozorów jest ostatecznym złudzeniem, czymś z łatwością przyswajalnym dla New Age, tak jak w ujęciu przerażającego Boga, które zaproponował Joseph Campbell:
‘Przez monstrum rozumiem pewną straszliwą obecność lub zjawę, która rozsadza wszelkie nasze standardy harmonii, porządku i etycznego zachowania.’”

Obiekt 2 inspiruje się chińskim malarzem Yang Shaobinem.


The Krasnals: Obiekt 2 "Portret rewolucjonistki Jessiki /3". 2008. Olej na płótnie. 80 x 60 cm

Obiekt 1 maluje zezwierzęcone twarze przepełnione dziką agresją, a zarazem seksualną ekstazą. Dochodzi do wniosku, że to w sumie jego autoportrety. Frustracja i agresja pogrążone w dzikim libido... Jeden ze skrajniejszych autoportretów to ’Małpa z białym bananem w dupie’.



The Krasnals: Obiekt 1 "Autoportret / Małpa z białym bananem w dupie". 2008. Olej na płótnie. 50 x 40 cm
The Krasnals: Obiekt 1 "Autoportret". 2008. Olej na płótnie. 50 x 40 cm
The Krasnals: Obiekt 1 "Autoportret". 2008. Olej na płótnie. 50 x 40 cm


W tym samym momencie Obiekt 2 rejestruje moment szczytowania bohatera „Undergroundu” zintensyfikowany poprzez nalot bombowy.



The Krasnals: Obiekt 2 "Bombardowanie 1/ Underground". 2008. Olej na płótnie. 50 x 60 cm
The Krasnals: Obiekt 2 "Bombardowanie 2/ Underground". 2008. Olej na płótnie. 60 x 90 cm



The Krasnals: Obiekt 2 "Dywizje radzieckie są otoczone 1 / Underground". 2008. Olej na płótnie. 50 x 60 cm
The Krasnals: Obiekt 2 "Dywizje radzieckie są otoczone 2 / Underground". 2008. Olej na płótnie. 50 x 60 cm


Obiekt 3 pogrążony jest w ekstazie twórczości, przez cały czas wydobywa z siebie głośny śmiech na wysokich częstotliwościach. Wychodzi z niego cały strumień zamkniętych dotąd fantazji. Maluje portrety. Ze zdjęć, choć po obrazach tego nie widać. Niebieski portret krzyczącej dziewczynki z wywalonym czerwonym jęzorem… Inna dziewczynka z wielkim czerwonym czymś wychodzącym z jej buzi albo nacierającym fallusem… Dziki osioł z wytrzeszczem oczu i czerwonym językiem.


The Krasnals: Obiekt 3 "Portret rewolucjonistki Jessiki /1". 2008. Olej na płótnie. 50 x 40 cm


The Krasnals: Obiekt 3 "Osioł na barykady!". 2008. Olej na płótnie. 50 x 40 cm


The Krasnals: Obiekt 3 "Portret rewolucjonistki Jessiki /2". 2008. Olej na płótnie. 40 x 50 cm

Obiekt 1 najarał się czegoś i stworzył – ‘guwienko’ – portret wietnamskiej dziewczynki z bistro. Mówi, że portret wyraża realny stosunek białej rasy do mniejszości narodowych. ‘U’ otwarte symbolizuje niepoprawny stosunek do mniejszości. Takie małe, śliczne, takie głupiutkie i niewinne guwienko... tici tici, niuni niuni...


The Krasnals: Obiekt 1 "Guwienko". 2008. Olej na płótnie. 40 x 50 cm

Żaba spotyka się z butelką piwa
Dzisiaj żeby posunąć się dalej w doświadczaniu i odkrywaniu znaczeń Lacana, będąc też pod wpływem wizji groteski Witkacego, Gombrowicza, Michaiła Bakhtina – co zapodał nam dziś Obiekt 4 – organizujemy na noc dla każdego z nas partnera seksualnego z zewnątrz. Kontynuujemy w nocy temat żaby i butelki od piwa. Namiętny i pełen emocji, ale eksperyment się udaje!!! W intymnym kontakcie z innym partnerem wyobrażamy sobie seks ze swoim prawdziwym partnerem i w ten sposób w fantazji konsumujemy pełnowartościowy realistyczny stosunek.


The Krasnals: Obiekt 4 "Nie ma prawdy, tylko twoje przekonanie, że grasz prawdę / zdjęcie kadru z "Underground" E. Kusturicy". 2008. Fotografia

7 komentarzy:

  1. Pierwszy przerażający. I weź tu teraz śpij w ciemnym pokoju :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cykl autoportretow, bardzo dobry.Zywy,soczysty gest malarski na dobrze zbudowanej formie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osiol jest boski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Osiol jest boski!

    OdpowiedzUsuń
  5. To są nasze fantazje i lęki? Czyje jak czyje, ale nie moje!

    OdpowiedzUsuń
  6. nie-fantazje czy nie-lęki :D?

    OdpowiedzUsuń
  7. Sasnal nie ma warsztatu.A the Krasnals to już kompletnie.

    OdpowiedzUsuń